-How I met Takahiro-
One day in May, on rainy day☔️ at the end of the spring time, I met this one guy in one of the most crowded spots in Shibuya. Just few months after I have came back from Oxford and he just came back from Tehran. Beforehead, we chatted about meeting after we both are coming back to Tokyo. 🗼

At the first time I saw him, one thing I could ever thought about this guy was “clumsy”. We went to one restaurant, he ordered salad, “oh, he is protecting himself from haram meat as a normal muslim”, That’s what I thought. I thought he was the one from those muslims who really think seriously about the food since many of us don’t care.🍝

He pulled out a book of Arabics and started to tell me what he is studying. At that time, I told him story about Kiyamah and how I scared of Allah. 🌾

At that time, I didn’t even imagine that I will be marrying this guy. His name is Takahiro Hirano.🎈

Three weeks later he proposed me, saying that he can’t and wont date because he wants to protect syariah. Many times, I warned him and turned him down, saying “You will be better with woman with Hijab on. Not me.”
Then he said, “I can change you. I believe in you. I can guide you.”🎈🗼

Alhamdulillah punya suami sebawel Takahiro masalah hijab. Bukan gara-gara Takahiro gue memutuskan pakai hijab tapi sedikit banyak Takahiro ikut andil.

Sempet share sama orang dan ada yg bilang “suamiku aja gpp aku ga pakai hijab.” Terus gue cari-cari hadist, dan buat suami yg ga ngingetin dan menyetujui istrinya ga berhijab tampaknya waktu kiamat ditagih deh tu. Nggak tahu sih, belum pernah meninggal. Justru mumpung belum ngalamin kiamat sama meninggal, gue siap-siap dulu deh 😂

Setelah latihan pake hijab bongkar pasang setahun, hari ini hari perdana pakai hijab ke kantor dan insya Allah mulai saat ini ke luar rumah ke mana-mana mau pakai.🙏🏻 semoga istiqamah. Terima kasih buat ciwi-ciwi yg udah ngasihtau yg baik-baik sama gue. Ciwi-ciwi yang berani duluan berhijab. Karena gue mikir juga kalau liat ke contoh buruk, kapan gue baiknya? Jadi pilihlah orang-orang yg memberikan kebaikan.

Udah nikah juga..intinya ngapain bukan aurat ke bukan suami juga? Kadang gue tanya “why am I doing all of these things? What do I seek for?.” Dunia sebentar, yg kekal akhirat. Ngapain aja ya gue selama ini? 😂😂 ngapain ya gue liatin rambut, pake baju pendek, buat apaan ya? Wkwkkw lama-lama mikir. Gue pernah ada di posisi, suka banget sama fashion Jepang yg gak hijaban wkwk tapi lama-lama udah tua juga semakin dekat ajal mo ngapain ya LOL.

Ada di posisi ini juga, “yg penting baik, ga ganggu orang, ga hijaban gpp.”
Tapi ga pake hijab dosa (baru tau pas tinggal di Jepang 😂) yaudah kalo sekarang jadi “hijaban tapi baik hatinya” aja gimana de? Banyak kok yg hijab nyinyir. Yaudah deh, gue jadi yg pake hijab tapi ga nyinyir aja gimana? Sering gue ngomong sama diri sendiri begitu.😂 banyak conversation sama diri sendiri. Dan mencari hidayah. Karena hati lo tertutup bukan Allah yg nutup. Tapi lo sendiri yg nutup. Makanya cari pintu keluar. Hidayah itu dicari bukan ditunggu.

Lebih baik telat daripada nggak sama sekali.

Congrats, you have read my boring and long post. 🙈 – at toshiba keihin product operations

View on Path

Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s